tiistai 10. syyskuuta 2013

Juttua Juhasta

Juttua Juhasta:
1. Miten sinusta tuli opettaja?

Puolivahingossa, joskin monen ystäväni äiti tai isä oli opettaja, joten se oli kovin tuttu ammatti siltä kannalta katsottuna. Puhumattakaan siitä, että on olemassa ne kolme hyvää syytä ryhtyä opettajaksi: kesä-, heinä- ja elokuu.
2. Tiesitkö lukioikäisenä mikä sinusta tulee isona?

Tarkoitukseni lukioikäisenä oli ryhtyä (tässä järjestyksessä) historiantutkijaksi, kansantaloustieteilijäksi tai matematiikanopettajaksi. Eivät ottaneet minua historian laitokselle, kansantaloustieteeseen en ehtinyt lukemaan pääsykokeisiin, joten suunnitelma C toteutui. Matematiikkaa kun pääsi papereilla opiskelemaan. Olen ollut kaiken kaikkiaan tyytyväinen lopputulokseen - matematiikanopettajilla on paljon enemmän kysyntää työmarkkinoilla kuin historiantutkijoilla.
 
3. Millaisista asioista olet kiinnostunut / mitä harrastat?

Kahden pienen lapsen isänä aikani menee kyllä aika tarkkaan vaippoja vaihdellessa vapaa-aikana. Kuitenkin olen edelleen kiinnostunut historiasta, luen historiallista kirjallisuutta. Olen myös kiinnostonut yleisesti yhteiskunnasta. Opiskelija-aikana olin aktiivinen opiskelijapoliitikko. Haaveilen vielä jonain päivänä jatkavani pianonsoittoharrastusta, missä olen kyllä täysin aloittelijan tasolla.
Vakavana ja arvokkaana.
4. Oletko lukenut Linnankosken teoksia?

Täytyy kyllä tunnustaa, että en.
 
5. Millaisen neuvon antaisit lukiolaiselle elämää varten?

Se mikä elämässä on pitkällä tähtäimellä tärkeää, on (valitettavasti) yleensä myös vaikeaa. Jaksamista!
Juha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti